![]() |
Regiunea Vest |
Prima pagina |
![]() ![]() |
Informatii de interes public |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Noutati si anunturi OIRPOSDRU Regiunea Vest
Arhiva anunturi 2014 Arhiva anunturi 2013 Arhiva anunturi 2012 Arhiva anunturi 2011 Arhiva anunturi 2010 Arhiva anunturi 2009 |
Autoritatea de Management pentru
Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020 publică
lista cererilor de finanțare respinse în etapa de
verificare a conformității administrative și eligibilității
pentru apelul de proiecte POCU/303/5/2/ Implementarea
strategiilor de dezvoltare locală în comunitățile
marginalizate din zona rurală și orașe cu o populație de
până la 20.000 locuitori- Regiuni mai puțin dezvoltate.
Autoritatea de Management pentru
Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020 publică
lista cererilor de finanțare respinse în etapa de
verificare a conformității administrative și eligibilității
pentru apelul de proiecte POCU/304/5/2 – Implementarea
strategiilor de dezvoltare locală în comunitățile
marginalizate din zona rurală și orașe cu o populație de
până la 20.000 locuitori; Obiectivul specific 5.2: Reducerea
numărului de persoane aflate în risc de sărăcie sau
excluziune socială din comunitățile marginalizate din zona
rurală și orașe cu o populație de până la 20.000 locuitori
prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în
contextul mecanismului de DLRC (Dezvoltare Locală plasată
sub Responsabilitatea Comunității)- Regiune mai dezvoltată. Solicitantul poate contesta rezultatul evaluării cererii lui de finanţare o singură dată pentru fiecare etapă. Contestaţiile se vor depune de solicitant în sistemul MySMIS 2014+ în termenul precizat în cadrul notificării privind rezultatul verificării conformității administrative și eligibilității, potrivit pașilor descriși în documentul „Modalitatea de depunere a contestației în sistemul informatic MySMIS”.
Autoritatea de Management pentru
Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020 informează
solicitanții că începând cu data de 04 noiembrie 2019
vor primi, prin sistemul informatic MySMIS 2014+, solicitări
de clarificare de la Comisia de evaluare a proiectelor
depuse în cadrul:
Obiectivul general al proiectului: sprijinirea OIRPOSDRU Regiunea Vest in gestionarea eficienta si eficace a proiectelor finantate prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020, in cadrul axelor prioritare delegate, cu respectarea principiilor managementului eficient, transparentei, parteneriatului si in conformitate cu legislatia nationala si comunitara. Obiectivul specific: Obiectivul specific al proiectului consta in consolidarea capacitatii OIR POSDRU VEST de a gestiona si implementa in mod eficient POCU 2014-2020, prin asigurarea sprijinului logistic - dotarea cu echipamente si licente IT (soft-uri specializate) a personalului suplimentar angajat in afara organigramei, care isi vor desfasura activitatea in cadru compartimentelor: Monitorizare proiecte si Unitatile verificare proiecte si Verificare achizitii si conflicte de interese din cadrul Compartimentului Verificare Proiecte, precum si pentru personalul curent al OIRPOSDRU Vest. Rezultat anticipat: - Suportul acordat OIR POSDRU VEST pentru indeplinirea atributiilor delegate în scopul implementarii eficiente si eficace a POCU. OIR POSDRU VEST sprijinit în asigurarea functionarii corespunzatoare a activitatii sale. - 10 PC desktop achizitionate - 4 laptop achizitionate - 10 UPS achizitionate - 14 pachete licente sistem de operare, antivirus, soft specializat editare documente) achizitionate - 5 licente soft creare, conversie, combinare, editare, semnare fisiere .PDF achizitionate - 1 Kit baterie server achizitionate - Patch cord-uri achizitionate
Buget: - valoarea totala eligibila este de 118,412.14 lei - valoarea asistenței financiare nerambursabile este de 100,289.18 lei Locul de implementare al proiectului: Timişoara, judet Timis, sediul OIR POSDRU Regiunea Vest. Durata proiectului: 4 luni.
Lista intermediară a cererilor de finanţare aprobate, în etapa de evaluare tehnică și financiară, pentru apelul de proiecte POCU/464/3/12/Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini aferente sectoarelor economice/ domeniilor identificate conform SNC si SNCDI ale angajaților - Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/competențe/aptitudini pentru angajați - Regiuni mai puțin dezvoltate. Începând cu data de 13 august 2019, solicitanții vor fi informați, prin sistemul informatic MySMIS 2014+ cu privire la rezultatul evaluării tehnice și financiare. Solicitantul poate contesta rezultatul evaluării cererii lui de finanţare o singură dată pentru fiecare etapă. Contestaţiile vor fi depuse de solicitant în MySMIS 2014+ în termenul precizat în cadrul notificării privind rezultatul evaluarii tehnice și financiare, potrivit pașilor descriși în documentul „Modalitatea de depunere a contestației în sistemul informatic MySMIS 2014+”
Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Vest organizează concurs/examen în vederea ocupării a 12 posturi în afara organigramei, personal contractual (expert 1), pe durată determinată de maxim 12 luni, cu o perioadă de probă de 30 de zile lucrătoare cf. art.85 lit. c din C Muncii, conform contractului de finanțare „Imbunatatirea capacitatii OIR POSDRU Regiunea VEST de a gestiona in mod eficient POCU 2014-2020, prin angajarea de personal contractual in afara organigramei” COD SMIS 129455
Obiectivul general al proiectului: suportul acordat OIR POSDRU REGIUNEA VEST pentru indeplinirea atributiilor delegate în scopul implementarii eficiente si eficace a POCU. Obiectivul specific: Obiectivul specific al proiectului consta in imbunatatirea capacitatii logistice a OIRPOSDRU VEST prin asigurarea resurselor materiale necesare bunei functionari in scopul asigurarii conditiilor optime pentru îndeplinirea atributiilor în domeniul implementarii POCU 2014 – 2020. Rezultat anticipat: - Organismul Intermediar Regional pentru POSDRU Regiunea VEST sprijinit în asigurarea functionarii corespunzatoare a activitatii sale; Capacitate consolidata a OIR POSDRU Vest de a gestiona si implementa în mod eficient POCU. - Achizitionarea materialelor consumabile si de birou pentru imbunatatirea capacitatii logistice a OIRPOSDRU VEST. - Achizitionarea de mobilier pentru imbunatatirea capacitatii logistice a OIRPOSDRU VEST. Buget: valoarea asistenței financiare nerambursabile este de 182.800,77 lei Locul de implementare al proiectului: Timişoara, judet Timis, sediul OIR POSDRU Regiunea Vest. Durata proiectului: 8 luni.
Autoritatea de Management pentru
Programul Operaţional Capital Uman 2014 - 2020 publică
listele finale ale cererilor de finanţare aprobate, în urma
etapei de evaluare tehnică şi financiară, pentru apelurile
de proiecte:
Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Capital Uman 2014 - 2020 publică lista finală a cererilor de finanţare aprobate, în urma etapei de evaluare tehnică şi financiară, pentru apelul de proiecte POCU/400/4/2/Reducerea numărului de comunități marginalizate (non -roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin implementarea de măsuri integrate – „Dezvoltare Locală Integrată (DLI 3600) în comunitățile marginalizate din teritoriul ITI Delta Dunării”.
Autoritatea de Management pentru
Programul Operaţional Capital Uman 2014–2020 publică lista
intermediară a cererilor de finanţare aprobate, în etapa de
evaluare tehnică și financiară, pentru apelurile de proiecte
:
Autoritatea de Management
pentru Programul Operaţional Capital Uman 2014–2020 publică
lista intermediară a cererilor de finanţare aprobate, în
etapa de evaluare tehnică și financiară, pentru apelul
de proiecte POCU/400/4/2/Reducerea numarului de
comunități marginalizate (non -roma) aflate în risc de
sărăcie și excluziune socială, prin implementarea de
măsuri integrate - Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360) în
comunitățile marginalizate din teritoriul ITI Delta Dunării.
Autoritatea de Management pentru
Programul Operațional Capital Uman informează solicitanții
că începând cu data de 17.01.2019 vor primi, prin sistemul
informatic MySMIS 2014+, solicitări de clarificări de la
comisia de evaluare a proiectelor depuse în cadrul apelului
de proiecte
POCU/400/4/2/ Reducerea numarului
de comunități marginalizate (non -roma) aflate în risc de
sărăcie și excluziune socială, prin implementarea de măsuri
integrate/2/Reducerea numarului de comunități marginalizate
(non -roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială,
prin implementarea de măsuri integrate,
pentru etapa de evaluare tehnică și financiară.
Autoritatea de Management pentru
Programul Operațional Capital Uman informează solicitanții
că începând cu data de 11.01.2019 vor primi, prin sistemul
informatic MySMIS 2014+, solicitări de clarificare de la
comisia de evaluare a proiectelor depuse în cadrul
apelurilor de proiecte:
Autoritatea de
Management pentru Programul Operaţional Capital Uman din
cadrul Ministerului Fondurilor Europene modifică
Orientările privind accesarea finanțărilor în cadrul
Programului Operațional Capital Uman 2014 - 2020 (Corrigendum
nr. 6).
Autoritatea de
Management pentru Programul Operaţional Capital Uman
2014–2020 publică
lista intermediară a cererilor de finanţare aprobate, în
etapa de evaluare tehnică și financiară, pentru apelul de
proiecte POCU/410/3/14/ „Îmbunătățirea nivelului de
competențe profesionale și creșterea gradului de ocupare a șomerilor
și persoanelor inactive, persoanelor de etnie romă,
persoanelor din mediul rural din teritoriul ITI Delta
Dunării”.
Solicitantul
poate contesta rezultatul evaluării cererii lui de finanţare
o singură dată pentru fiecare etapă. Contestaţiile se vor
depune de solicitant în MySMIS 2014+ în termenul precizat in
cadrul scrisorii scrisorii de informare, potrivit pașilor
descriși în documentul
„Modalitatea de depunere a contestației în sistemul
informatic MySMIS 2014+”.
Autoritatea de
Management pentru Programul Operațional Capital Uman
informează solicitanții că începând cu data de 13.11.2018
vor primi, prin sistemul informatic MySMIS 2014+, solicitări
de clarificare de la Comisia de evaluare a proiectelor
depuse în cadrul apelului de proiecte POCU/410/3/14/ „Îmbunătățirea
nivelului de competențe profesionale și creșterea gradului
de ocupare a șomerilor și persoanelor inactive, persoanelor
de etnie romă, persoanelor din mediul rural din teritoriul
ITI Delta Dunării”, pentru etapa de evaluare tehnică și
financiară.
Autoritatea de
Management pentru Programul Operaţional Capital Uman 2014 -
2020 publică
lista cererilor de finanțare care au fost respinse în
etapa de verificare a conformității administrative și
eligibilității pentru apelul de proiecte POCU/400/4/2
Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360) în comunitățile
marginalizate din teritoriul ITI Delta Dunarii.
Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman informează solicitanții că începând cu data de 30.10.2018 vor primi, prin sistemul informatic MySMIS 2014+, solicitări de clarificare de la Comisia de evaluare a proiectelor depuse în cadrul apelului de proiecte POCU/400/4/2/ Reducerea numărului de comunități marginalizate (non -roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin implementarea de măsuri integrate, pentru etapa de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii. Solicitanții sunt rugați să verifice periodic contul MySMIS 2014+ și să răspundă punctual, în termen de 3 zile lucrătoare la solicitările primite, potrivit pașilor descriși în documentul „Modalitatea de utilizare a mecanismului de clarificare POCU”.
În conformitate cu prevederile Ghidurilor Solicitantului – Condiții Specifice, Comisia de evaluare cere solicitantului clarificări atunci când evaluatorul consideră că o informaţie lipseşte sau nu este suficient de clară. Se poate solicita un singur set de clarificări pentru verificarea conformităţii administrative şi a eligibilităţii.
Începând cu data
de 22.10.2018, solicitanții ale căror cereri de finanțare au
fost respinse în această etapă vor primi, prin sistemul
electronic MySMIS 2014+, decizia privind finalizarea
procesului de evaluare şi grilele de evaluare.
Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman informează solicitanții că începând cu data de 11.10.2018 vor primi, prin sistemul informatic MySMIS 2014+, solicitări de clarificare de la Comisia de evaluare a proiectelor depuse în cadrul apelului de proiecte POCU/410/3/14/ „Îmbunătățirea nivelului de competențe profesionale și creșterea gradului de ocupare a șomerilor și persoanelor inactive, persoanelor de etnie romă, persoanelor din mediul rural din teritoriul ITI Delta Dunării”, pentru etapa de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii. Solicitanții sunt rugați să verifice periodic contul MySMIS 2014+ și să răspundă punctual, în termen de 3 zile lucrătoare la solicitările primite, potrivit pașilor descriși în documentul „Modalitatea de utilizare a mecanismului de clarificare POCU”. În conformitate cu prevederile Ghidurilor Solicitantului – Condiții Specifice, Comisia de evaluare cere solicitantului clarificări atunci când evaluatorul consideră că o informaţie lipseşte sau nu este suficient de clară. Se poate solicita un singur set de clarificări pentru verificarea conformităţii administrative şi a eligibilităţii.
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman 2014 - 2020 publică lista finala a cererilor de finanțare aprobate, în etapa de evaluare tehnică și financiară, pentru apelul de proiecte POCU/390/5/1/ Reducerea numărului de comunități marginalizate (roma și non-roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC – Regiune mai puțin dezvoltată.
Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman informează solicitanții că, începând cu data de 18 iulie 2018, vor primi prin sistemul informatic MySMIS 2014+ solicitări de clarificări pentru etapa de verificare tehnică și financiară de la comisia de evaluare a proiectelor depuse în cadrul apelurilor de proiecte:
Solicitanții sunt rugați să verifice
periodic contul MySMIS 2014+ și să răspundă punctual, în
termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii
solicitărilor de clarificări, potrivit pașilor descriși în
documentul
„Modalitatea de utilizare a mecanismului de clarificare
POCU”.
Autoritatea
de Management pentru Programul Operaţional Capital Uman 2014
- 2020 publică
lista cererilor de finanțare care au fost respinse
în etapa de verificare a conformității administrative și
eligibilității pentru apelul de proiecte: POCU/390/5/1/
Reducerea numărului de comunități marginalizate (roma și
non-roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială
din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu
populație aparținând minorității roma, prin implementarea de
măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de
DLRC.
Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman informează solicitanții că începând cu data de 03.07.2018 vor primi, prin sistemul informatic MySMIS 2014+, solicitări de clarificare de la Comisia de evaluare a proiectelor depuse în cadrul apelurilor de proiecte POCU/390/5/1/Reducerea numărului de comunități marginalizate (roma și non-roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC - ”SPRIJIN PENTRU FUNCȚIONAREA GRUPURILOR DE ACȚIUNE LOCALĂ PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIILOR DE DEZVOLTARE LOCALĂ LA NIVELUL ORAȘELOR CU PESTE 20.000 LOCUITORI” Etapa a III-a mecanismului DLRC - Regiuni mai puțin dezvoltate și POCU/393/5/1/Reducerea numărului de comunități marginalizate (roma și non-roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC - “SPRIJIN PENTRU FUNCȚIONAREA GRUPURILOR DE ACȚIUNE LOCALĂ PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIILOR DE DEZVOLTARE LOCALĂ LA NIVELUL ORAȘELOR CU PESTE 20.000 LOCUITORI” Etapa a III-a mecanismului DLRC - Regiune mai dezvoltata”, pentru etapa de verificare a conformității administrative și a eligibilității.
ORGANISMUL INTERMEDIAR REGIONAL PENTRU PROGRAMUL OPERAȚIONAL SECTORIAL DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE REGIUNEA VEST, cu sediul în Timişoara, Bd. Mihai Viteazu nr. 30B, jud. Timiş, tel. 0256293686, fax. 0256293680, 0256499755, e-mail fsevest@oirposdru-vest.ro, în calitate de operator de date cu caracter personal, conform prevederilor legale în vigoare, respectă caracterul privat şi securitatea prelucrării datelor cu caracter personal ale fiecărei persoane. De asemenea, administrează, în condiţii de siguranţă, bazele de date anume create pentru îndeplinirea atribuţiilor legale ce-i revin şi asigură persoanelor înregistrate, în calitate de persoane vizate, confidențialitatea tratării datelor furnizate, precum și respectarea drepturilor prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția datelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE.Regulamentul (UE) 2016/679 a fost adoptat de Parlamentul European şi Consiliu în data de 27 aprilie 2016, publicat în Jurnalul Oficial Uniunii L119 din 4 mai 2016, prevederile lui fiind aplicabile începând cu data de 25 mai 2018. R egulamentul general privind protecţia datelor impune un set unic de reguli, direct aplicabile în toate statele membre ale Uniunii şi înlocuieşte Directiva 95/46/CE şi, implicit, prevederile Legii nr. 677/2001.Domeniu de aplicare:
Persoanelor le sunt garantate drepturi noi: • Dreptul de a fi uitat: se poate cere ştergerea datelor dacă acestea sunt prelucrate ilegal, fără consimţământ sau dacă datele nu mai sunt necesare scopului în care au fost prelucrate iniţial; • Dreptul la portabilitatea datelor: există mai multă libertate de alegere. Se poate opta pentru transmiterea de date la un alt operator; • Prevederi specifice referitoare la minori: sunt necesare reguli clare şi simple pe care tânărul / copilul să le înţeleagă şi trebuie obţinut consimţământul părintelui / tutorelui, după caz;• Proximitatea faţă de persoana vizată: autoritatea de supraveghere din statul membru în care se află persoana vizată acţionează ca punct de contact atunci când operatorul reclamat este stabilit într-un alt stat; • Cooperare consolidată între autorităţile de supraveghere: în cazul prelucrărilor de date transnaţionale (cele care privesc persoane din mai multe state membre UE). Regulamentul oferă autorităţii de supraveghere din statul tău competenţe pentru a se asigura, alături de autorităţile din celelalte state implicate, că datele tale sunt prelucrate conform regulilor şi principiilor stabilite de acesta. Drepturi suplimentare: • Dreptul la informare: puteți solicita informații privind activitățile de prelucrare a datelor tale personale; • Dreptul la rectificare: puteți rectifica datele personale inexacte sau le puteți completa; • Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”): puteți obține ștergerea datelor, în cazul în care prelucrarea acestora nu a fost legală sau în alte cazuri prevăzute de lege; • Dreptul la restricționarea prelucrării: puteți solicita restricționarea prelucrării în cazul în care contestați exactitatea datelor, precum și în alte cazuri prevăzute de lege; • Dreptul de opoziție: puteți să vă opuneți, în special, prelucrărilor de date care se întemeiază pe interesul legitim; • Dreptul la portabilitatea datelor: puteți primi, în anumite condiții, datele personale pe care ni le-ați furnizat, într-un format care poate fi citit automat sau puteți solicita ca respectivele date să fie transmise altui operator; • Dreptul de a depune plângere: puteți depune plângere față de modalitatea de prelucrare a datelor personale la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal; • Dreptul de retragere a consimțământului: în cazurile în care prelucrarea se întemeiază pe consimțământul dumneavoatră, vi-l puteți retrage oricând. Retragerea consimțământului va avea efecte doar pentru viitor, prelucrarea efectuată anterior retragerii rămânând în continuare valabilă; • Drepturi suplimentare aferente deciziilor automate: puteți cere și obține intervenția umană cu privire la respectiva prelucrare, vă puteți exprima propriul punct de vedere cu privire la aceasta și puteți contesta decizia. Pentru orice alte informații aveți dreptul de a vă adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (cu sediul în Bulevardul Magheru, nr. 28-30, sector 1, Bucureşti) sau justiției, pentru apărarea drepturilor garantate de Regulamentul (UE)2016/679.
Ministerul Fondurilor Europene (MFE) deschide astăzi apelul „SOLIDAR — Sprijin pentru consolidarea economiei sociale”, cu o alocare de 20 milioane de euro din Programul Operational Capital Uman (POCU), primul dintr-o serie de apeluri dedicate economiei sociale. Peste 200 de intreprinderi de economie socială (persoane juridice apartinand uneia dintre categoriile prevăzute in Legea nr. 219/2015 privind economia socială) vor obtine fonduri europene cu o valoare cuprinsă intre 40.000 si 100.000 de euro, sub formă de ajutor de minimis. Ghidul solicitantului a fost lansat in consultare publică in data de 25 iulie si dezbătut in sedinta publică din data de 23 august 2016. Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV) a finalizat normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii privind economia socială. In baza acestor norme, intreprinderile cu vocatie socială vor putea să obtină un atestat de intreprindere socială, de la compartimentul de Economie Socială din cadrul Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Muncă, pană la sfarsitul acestui an. „Salut efortul Ministerului Muncii de elaborare a normelor de aplicare a prevederilor Legii privind economia socială si invit intreprinderile sociale să acceseze această oportunitate de finantare. Ca să accelerăm procesul, am decis, in urma consultărilor, ca solicitantii declarati castigători să prezinte atestatul de intreprindere socială nu mai devreme de semnarea contractului de finantare.” a declarat Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene.
Depunerea proiectelor prin intermediul sistemului informatic
MySMIS 2014, se poate face incepand de astăzi, 21 septembrie
2016 si se incheie in data de 14 noiembrie 2016, ora 16:00. Informatii despre atestarea intreprinderilor sociale si certificarea intreprinderilor sociale de insertie MMFPSPV a infiintat un compartiment dedicat economiei sociale, care functionează in cadrul Directiei Politici de Ocupare Competente si Mobilitate Profesională. Acesta se ocupă de elaborarea politicilor si strategiilor in domeniul economiei sociale, promovarea si sprijinirea intreprinderilor sociale si, de asemenea, furnizează informatii specifice persoanelor fizice si juridice interesate, la adresa unică de contact intreprinderisociale@mmuncii.ro. Totodată, la nivelul ANOFM si a fiecărei agentii judetene pentru ocuparea fortei de muncă au fost constituite compartimente specializate de economie socială, cu atributii privind informarea si inregistrarea cererilor de atestare si acordare intreprinderilor sociale a mărcii sociale. Pentru obtinerea atestatului de intreprindere socială si a mărcii sociale, persoanele juridice de drept privat interesate vor putea depune sau transmite prin postă o cerere adresată compartimentelor de economie socială infiintate in cadrul Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Muncă, care vor elibera atestatul sau certificatul, după caz, in termen de 30 de zile de la solicitare. Informatii despre apelul de proiecte „SOLIDAR — Sprijin pentru consolidarea economiei sociale”
•sprijină măsura 24.4. „Antreprenoriat social” din Pachetul
integrat pentru combaterea sărăciei, lansat de Guvernul
Romaniei in februarie 2016. Despre Programul Operational Capital Uman 2014-2020 Programul Operational Uman 2014-2020 are o alocare totală de 4,326 miliarde euro. Programul stabileste prioritătile de investitii, obiectivele specifice si actiunile asumate de către Romania in domeniul resurselor umane, continuand astfel investitiile realizate prin Fondul Social European in perioada 2007-2013 si contribuind la reducerea disparitătilor de dezvoltare economică si socială dintre Romania si Statele Membre ale UE. In vederea atingerii obiectivelor propuse, in cadrul POCU au fost stabilite 7 Axe Prioritare.
Proiectele depuse in cadrul apelului “Școală pentru toți” vor primi punctaj suplimentar dacă vor viza activități in unitățile școlare, conform ierarhizării din lista şcolilor şi lista grădiniţelor, in funcţie de nivelul de defavorizare. Solicitanții care consideră că școala/școlile țintă in care doresc să desfășoare proiectele nu sunt incluse in categoria potrivită de risc educațional, pot demonstra incadrarea acestor școli in categoria potrivită prin completarea (documentată) a analizei de nevoi, cu respectarea criteriilor din listă și din metodologia de ierarhizare. Indicatorii școlari utilizați in această metodologie provin din Sistemul Informatic Integrat al Invățămantului din Romania (SIIIR) și acoperă peste 99,5% din totalul elevilor și al cadrelor didactice ce fac obiectul studiului. Acești indicatori au fost combinați prin metode matematice și statistice pentru a forma un indicator agregat al defavorizării. Pe baza acestuia, unitățile școlare au fost ordonate descrescător, rezultand astfel un top al celor mai defavorizate unități școlare.
Proiect de Ordonanţă privind modificarea şi completarea OUG nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020. Publicat la data de 10.08.2016 pană la data de 20.08.2016. Propunerile, sugestiile şi opiniile cu privire la acest proiect pot fi transmise la adresa de e-mail: contact.minister@fonduri-ue.ro in termen de 10 zile de la data publicării pe site.
1. În MySmis, în cadrul capitolului Activități previzionate apare atenționarea: ATENTIE!!! - La definirea duratei subactivității va recomandam sa nu folosiți câmpul „data”, având in vedere faptul ca data de demarare a proiectului este direct legata de data semnării contractului de finanţare. Mai concret, cum ar trebui procedat? Rubricile Anul începerii / Luna începerii / Anul încheierii / Luna încheierii se lasă necompletate și detaliile cu privire la perioada și durata implementării subactivității să se regăsească la rubrica Detalierea subactivității? Răspuns: Se va completa pentru fiecare activitate/subactivitate luna si anul inceperii conform tabelului din Anexa 5-Instructiuni orientative privind completarea cererii de finantare, urmand ca la momentul semnarii contractului sa se actualizeze corespunzator perioada de implementare. 2. In situatia in care anuntul de selectie a partenerilor este realizat in termeni foarte generali fara a fi personalizat, este corect?
Raspuns: În vederea stabilirii unui parteneriat, solicitanții publici și privați care intenționează să intre într-o relație de parteneriat vor elabora o notă justificativă care va conține o analiză a valorii adăugate a parteneriatului în ceea ce privește utilizarea eficientă a fondurilor, precum şi rolul partenerului/partenerilor în implementarea proiectului. Partenerii vor fi selectați astfel încât să desfășoare activități relevante pentru domeniul proiectului. Solicitanţii instituţii finanțate din fonduri publice au obligaţia de a selecta parteneri din sectorul privat, pentru implementarea proiectelor avute în vedere cu respectarea prevederilor OUG 40/2015 si a prevederilor aplicabile solicitanților instituții finanțate din fonduri publice din ghidul Orientări privind accesarea finanțărilor în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020,din cadrul subcapitolului 4.1.4. Selecția partenerilor. 3. Costurile aferente subventiilor (ajutorul de minimis) intra in bugetul si responsabilitatea beneficiarului sau a partenerului responsabil cu activitatea?
Răspuns: Costurile aferente subvențiilor vor fi incluse in bugetul entității (partener sau solicitant) care este responsabilă de activitatea respectivă. 4. Conform indicator 4S44 La momentul depunerii cererii de finanțare – serviciile (sociale, socio – medicale, medicale) trebuie sa fie dezvoltate / implementate pentru a fi furnizate comunităților. Ce înseamnă acest lucru? – serviciile trebuie sa fie existente? Se existe la nivel de comunitate defavorizata sau e de ajuns sa fie existente in orașul/ comuna din care face parte comunitatea?
Răspuns: Numărul si tipul serviciilor sociale finanțate prin proiect trebuie sa fie justificate din perspectiva nevoilor grupului ținta (anexa 2, Criteriile de verificare a conformității administrative si a eligibilității, criteriul B10). Ghidul indicatorilor oferă definiția indicatorului 4S44, respectiv: Acest indicator reprezintă numărul de servicii sprijinite direct în cadrul proiectului finanțat în contextul Obiectivului Specific 4.1/4.2 și care, la momentul acordării finanțării, îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:
Denumirea exactă și structura serviciilor care vor fi dezvoltate in cadrul proiectului ține de nevoile identificate la nivelul fiecărei comunități, așa cum reies ele din analiza preliminara întocmita de fiecare solicitant de finanțare nerambursabila, si atașata la cererea de finanțare, in momentul depunerii. Așadar, serviciile servicii sprijinite direct în cadrul proiectului sunt fie înființate, în situația în care nu existau la momentul acordării finanțării, fie dezvoltate, în situația în care existau la momentul acordării finanțării. 5. La momentul depunerii cererii de finanțare furnizorul de formare trebuie sa fie acreditat/ autorizat punctual pe cursurile care se vor derula prin proiect? Fiind cheltuiala neeligibila furnizorul nu se poate autoriza pe parcursul derulării proiectului?
Răspuns: La momentul depunerii cererii de finanțare, nu este obligatoriu ca solicitantul/partenerul care aplică în calitate de furnizor de formare să fie acreditat/ autorizat pentru cursurile care se vor derula prin proiect. Solicitantul/partenerul care aplică în calitate de furnizor de formare se poate autoriza pe parcursul implementării proiectuluipentru cursurile care se vor derula prin proiect, însă taxele de autorizare nu reprezintă o cheltuiala eligibila. 6. Pentru îmbunătățirea condițiilor de locuire sunt eligibile cheltuielile legate de lucrări de reabilitare termica (in condițiile in care nu exista acte de proprietate), igienizare locuințe si achiziția de dotări minime (aragaz, butelie, frigider)?
Răspuns: Îmbunătățirea condițiilor de locuire nu pot fi efectuate pentru clădiri pentru care nu exista acte de proprietate. Ghidul solicitantului – condiții specifice prevede sprijinirea membrilor grupului ținta pentru reglementarea actelor (Activitatea 6. Activități de asistență juridică pentru reglementări acte (acolo unde este cazul). În cadrul acestei activități se va furniza asistență juridică pentru reglementarea actelor de identitate, de proprietate, de stare civilă, de obținere a drepturilor de asistență socială. Ulterior reglementării actelor de proprietate, pot fi executate lucrări destinate îmbunătățirii condițiilor de locuire aferente clădirilor pentru care la acest moment nu este reglementată situația actelor de proprietate.
Ministerul Fondurilor Europene (MFE), prin Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman, publica Ordinul privind modificarea urmatoarelor documente:
|
În conformitate cu prevederile Legii nr. 251/2004 privind unele măsuri referitoare la bunurile primite cu titlu gratuit cu prilejul unor acţiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei, Organismului Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Vest face cunoscut faptul ca in cursul anului 2015 nu au fost inregistrate bunuri primite cu titlu gratuit cu prilejul unor actiuni de protocol în exercitarea mandatului sau a funcţiei de către de către funcţionarii publici angajati ai OIR POSDRU RegiuneaVest.
- Ministerul Fondurilor Europene/DG AMPOSDRU a publicat un nou anunț privind modalitatea de depunere a cererilor de rambursare finale, referitor la faptul că sistemul informatic Actionweb este din nou funcţional și roagă beneficiarii proiectelor finanţate din POSDRU să utilizeze sistemul informatic Actionweb pentru transmiterea cererilor de rambursare aferente cererilor de lichidare şi cererilor de plată. Totodată, beneficiarii proiectelor finanţate din POSDRU pentru care cererile de rambursare aferente cererilor de lichidare şi cererilor de plată au fost depuse la autoritatea de management/organismele intermediare în format de hârtie (hard copy) sunt rugaţi să depună la AM/OI evidenţa cheltuielilor generată din sistemul Actionweb însoţită de raportul de audit.
- Instructiunea 107/11.05.2015 privind implementarea proiectelor finanțate în cadrul DMI 6.1.„Dezvoltarea economiei sociale“
02.02.2015 – OIRPOSDRU Regiunea Vest publică documentaţia de atribuire a contractului de furnizare de obiecte de inventar, furnituri de birou şi/sau materiale consumabile în cadrul proiectului POSDRU/7/7.1/CF/OI POSDRU V/2.
07.01.2015 – AMPOSDRU publica spre consultare Recomandari privind implementarea proiectelor finantate în cadrul DMI 6.1. “Dezvoltarea economiei sociale” si Instructiunea privind reglementarea aspectelor referitoare la procesul de monitorizare a implementarii contractelor de finantare POSDRU. Propunerile, sugestiile si opiniile privind îmbunătăţirea acestor documente pot fi transmsie până în data de 9 ianuarie 2015, ora 16.00, la adresa de email consultare.posdru@fonduri-ue.ro. |
|